E-mail support@bostadsdeal.se. Telefon: 08-52 50 38 38

Öppna dörren till din nya bostad via Bostadsfinder.se

Kontakta Bostadsfinder.se & Bostadsdeal.se

Då vi har många tusen användare varje dag, har vi dessvärre inte längre möjlighet för att ge generell betjäning över telefon. 

Om du vill ha snabb och personlig betjäning ska du därför skriva till oss på support@bostadsdeal.se. Härefter vänder vi snabbt tillbaka via mail eller telefon.

OBS! Du är även välkommen till att lyssna på vår informationstelefon på 08-52 50 38 38 och/eller hitta svar på dina frågor nedan.

1: Vilka bostäder finns på bostadsdeal.se? 
Alla typer av bostäder finns på Bostadsdeal.se. Allt från bostäder med första- eller andrahandskontrakt till privat andrahandsuthyrning. Det finns även bostadsrätter, hus, radhus och tomter till salu.

2: Var hittar Bostadsdeal.se alla bostäder?
Vi samlar in bostäder på flera olika vis. Såväl fastighetsbolag, fastighetsförvaltare, mäklare och privatpersoner lägger upp annonser manuellt direkt på vår sida. Professionella hyresvärdar och säljare kan även be oss om att crawla deras bostäder från deras hemsida, så att de marknadsförs hos oss. Vi har även intellegenta robotar som flera gånger om dagen automatiskt letar efter nya, lediga bostadsannonser samt uppdaterar befintliga annonser - allt för att bostadsregistret ska vara så aktuellt som möjligt.  

3: Vad gör jag om jag får fel bostäder eller bostadssökare skickat till mig via era bevakningsmail?
Klicka på fliken "Dina Sökagenter", som du kan se i menyn till vänster när du är inloggad på Bostadsfinder.se. Här kan du precisera, ändra eller radera din sökagent som definierar vilka bostäder eller bostadssökande du får mail om. Om det i förvägen redan finns en sökagent, kom då ihåg att radera den innan du upprättar en ny.

4: Jag har glömt mitt användarnamn/lösenord
Ditt användarnamn är alltid den e-postadress som du har registrerat dig med. Om du har glömt ditt lösenord, klicka då på "Glömt lösenord?" som du hittar på förstasidan på både Bostadsdeal.se och Bostadsfinder.se, så skickar vi en inloggningslänk till dig via mail.

5: Vad är skillnaden på Bostadsdeal.se och Bostadsfinder.se?
De båda portalerna är tillsammans en del av vårt matchningssystem. På Bostadsdeal.se kan du se alla bostäderna medans du har din profil på Bostadsfinder.se. På din profil kan du skapa sökkriterier, upprätta annons samt söka efter bostadssökande. 

6: Måste jag betala för att använda Bostadsdeal.se och Bostadsfinder.se?
Det är helt kostnadsfritt att registrera sig hos oss. Det är också gratis att upprätta sökagent samt sökannons. För hyresvärdar och säljare är det kostnadsfritt att lägga in bostadsannonser. Som gratisanvändare kan du även kontakta alla de hyresvärdar/säljare som friköpt sina annonser. Dock finns en rad fördelar med att bli Guldanvändare för en mindre kostnad.

7: Vilka fördelar finns det med att vara Guldanvändare?
Med tillgång som Guldanvändare får du en rad fördelar. Du får bl.a. besked om bostäderna före andra, du får tillgång till att rekvirera ytterligare information om alla bostäder samt kontakta alla hyresvärdar, du får en framhävd bostadssökarannons/bostadsannons m.m.

8: Är det säkert att betala på Bostadsdeal och Bostadsfinder?
Betalning sköts med en säker krypterad förbindelse via DIBS till din bank. Du kan betala med de flesta kontokort. Bostadsdeal.se/Bostadsfinder.se har aldrig tillgång till dina kortuppgifter, och har därför inte tillgång till att se dina kortuppgifter vid något tillfälle.

9: Jag vill inte få mail med förslag på bostäder, eller avsluta mitt konto helt på Bostadsdeal.se och Bostadsfinder.se. 
Klicka på fliken "Mailinställningar" som du kan se i menyn till vänster när du är inloggad på Bostadsfinder.se. Därefter följer du den enkla vägledningen.

10: Var hittar jag en samlad överblick av mina fakturor?
Logga in på din profil och tryck på fliken 'Fakturor mm', som du ser i menyn till vänster. Här har vi samlat alla dina fakturor så att du enkelt kan få en samlad överblick. Om du vill ladda ner en faktura till din dator ska du trycka på 'Länk till faktura'. Högerklicka därefter med musen och tryck på 'Spara som'.

11: Hur stoppar jag tillgången som Guldanvändare?
Guldanvändar-profilen kan enkelt avslutas eller startas genom att trycka på länken "Användarprofil/Tillgångsstatus" under fliken "fakturor", som finns i menyn till vänster på Bostadsfinder.se (som du kan se när du är inloggad). Du kan alltid skicka ett mail till oss om du behöver hjälp för att avsluta. 

12: Jag vill upprätta/ändra en bostadsannons - hur gör jag?
När du är inloggad på din profil trycker du på fliken 'Dina annonser' som du ser i menyn till vänster. Här kan du se en samlad översikt över alla dina annonser. Om du vill upprätta en annons ska du endast trycka på 'Upprätta ny annons' överst på sidan. Om du vill redigera en annons som du redan har upprättat ska du trycka på adressen till vänster på objektet. När du är färdig med att redigera annonsen ska du scrolla ner och trycka på 'Spara'. 

13: Var hittar jag bostadsannonserna?
Du kan se alla bostäder som är offentligt annonserade på www.bostadsdeal.se.

14: Hur hittar jag de bostadssökande?
Du kan se alla aktiva bostadssökande på www.bostadsfinder.se - Klicka på "Sök hyresgäst/köpare"

15: Vad innebär er Nöjdhetsgaranti?
Du kan läsa om vår Nöjdhetsgaranti här.